Sabtu, 5 Jun 2010

Bertemu Kembali

Assalamualaikum..
Sudah hampir setahun (Julai 2009) tidak mengaktifkan blog ini. Akibatnya, habis hilang semua email dan password. Terlalu banyak akaun yang dibuat, Insya Allah selepas daripada ini, saya akan dikemaskini semula.

Sekarang ini hangat dengan isu antarabangsa. Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza (Palestin). Sepertimana yang kita semua ketahui, Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa sedang dalam misi untuk menyampaikan bantuan kepada penduduk palestin. Bantuan yang dibawa adalah sebanyak 10,000 tan. Memang banyak sangat tu. Cukup untuk penduduk palestin yang telah ditindas sejak 2007. Tetapi, Israel la'natullahi 'alaih telah merampas kapal dan barangan tersebut. Kesemuanya ada 9 buah kapal. Tetapi dari 9 buah kapal tersebut, kini ada 1 buah kapal lagi yang sedang dalam perjalanan meneruskan misi iaitu kapal Rachel Corrie. Kapal ini adalah tajaan Perdana Global Peace Organization (PGPO) sebuah NGO dari Malaysia yang di pengerusikan oleh Mantan Perdana Menteri Malaysia keempat.

Berita yang diperolehi sekarang adalah kapal Rachel Corrie yang sedang dalam perjalanan misi bantuan kemanusiaan ke Gaza kini sedang diganggu oleh Tentera Pertahanan Israel (IDF). Marilah sesama kita mendoakan semoga kapal ini berjaya dalam misinya. Diminta untuk kita semua mengamalkan bacaan Qunut Nazilah.

Jumpa lagi.
Sekian, harap maklum.

Tiada ulasan: