Khamis, 5 Jun 2008

Perkhemahan Unit Amal peringkat kebangsaan...

Baru-baru ini kitaorang (Muaz, E.K, Acit, Anip, Faiq&Adon) telah menyertai Jambori Amal Kebangsaan (wakil Wilayah Persekutuan) pada 30 Mei-1 Jun 2008 di kampung Sayong Lembah, Kuala Kangsar, Perak.
Penyertaan kali ini merupakan paling ramai iaitu disertai kira-kira 2500 peserta dari seluruh negara. Program ini sepatuutnya dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Yang Berhormat Saudara Salahuddin Ayub, akan tetapi disebabkan masaalah yang tidak dapat dielakkan ianya digantikan oleh Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Yang Berbahagia Ustaz Nasaruddin Hassan Tantawi yang mempunyai semangat hebat seperti ketuanya. Akan tetapi Ketua Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat tetap juga hadir pada malam keesokan harinya untuk menyampaikan amanat dengan penuh semangat kepada barisan anggota Unit Amal pada kali ini.
Alhamdulillah, majlis penutup telah dirasmikan Yang Amat Berhormat Dato' Seri Ir. Nizar Jamaluddin selaku Menteri Besar Perak. Sesungguhnya, kami amat terpegun mendengar ucapan yang amat bernas serta dipenuhi dengan Nas-nas Al-Quran dan Hadis sebagai seorang pimpinan dari Pakatan Rakyat. Inilah pemimpin yang kita mahukan selama ini. Walaupun berjemur dalam keadaan panas (pukul 2-5 petang) sehingga kulit terbakar, akan tetapi YAB Dato' Seri MB memberikan ucapan dengan pantas seolah-olah memahami kepanasan anggota akibat pancaran matahari yang terik yang ditanggung oleh peserta. Syukran YAB MB!!!

Disini disertakan gambar kenangan kami semua...












Tiada ulasan: