Isnin, 12 Mei 2008

Keputusan peperiksaan semester 6 sesi II 2007/2008

Assalamualaikum sahabatku semua...
Alhamdullah keputusan peperiksaan semester 6 masing2 telah dapat, mana2 memperolehi keputusan baik diucapkan setinggi2 tahniah dan syabas (bukan Syarikat Bekalan Air Selangor)* diatas kejayaan kalian semua. Mana2 yang mendapat agak kurang memuaskan, teruskan usaha. Anda akan mendapat memperolehi sesuatu yang amat berharga dari Tuhan Yang Maha Esa disebaliknya, yang mempunyai sesuatu hikmah tersendiri mungkin tidak kita fikirkan. Yakinlah dengan ketentuan Qada' dan Qadar seperti yang terdapat pada Rukun Iman yang keenam dari Allah SWT. Saya yakin anda mampu melakukan sesuatu yang terbaik dimasa hadapan Insya' Allah..
Walau apa2 pun kita mesti renung kembali maksud firman Allah didalam Al-Quran Al-Karim Surah Ibrahim ayat 7:
Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan; "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), Maka Sesungguhnya azab-Ku sangat pedih".

Kepada sahabat yang akan meneruskan pengajian dimasa hadapan keperingkat lebih tinggi, (Abang Nasir, Hakimin, Zulfakar, Amizah, Izati, Adibah, Amirah, Aisyah dan Sakinah) diucapkan selamat meneruskan perjuangan didalam menuntut ilmu milik Allah yang Maha Kaya. Semoga mendapat kejayaan yang cemerlang, gemilang dan terbilang di masa hadapan. Sebelum itu, kalau boleh kita berjumpa dulu dengan semua warga pendidik kita semenjak belajar di KUIS (semester 1-6) diatas segala curahan ilmu yang telah diberikan yang tidak dapat ditandingi dengan nilai "WANG". Ini sebagai menghargai segala jasa dan usaha mereka bagi melihat kita berjaya dengan apa yang telah diberikan selama ini. Sekurang2nya ucapkanlah "terima kasih" kerana, tanpa pendidik siapalah kita??? Ini merupakan sebahagian adab kitab terhadap pendidik. Mudah2an ilmu yang kita perolehi selama ini mendapat berkat dari pemilik sekalian alam semesta ini, Allah swt. Ketahuilah kalian semua bahawa, rakyat Malaysia sememangnya terkenal dengan budaya murni yang tinggi pada pandangan masyarakat barat. Semoga kalian semua
Saya rasa setakat inilah coretan saya buat sahabat yang dihargai . Semoga persahabatan kita yang terjalin akan bertambah kukuh dan kita semua menjadi umat yang terbaik. Insya' Allah..
Wassalam...
* sekadar gurauan..=)

Tiada ulasan: